Wij transformeerden de afgelopen jaren van een vastgoedonderneming naar een woononderneming. Elke dag zetten ruim 30 medewerkers zich in voor betaalbare huizen in een fijne woonomgeving. Kortom: een thuis voor mensen die daarin zelf niet of moeilijk kunnen voorzien. Na vele jaren vroeg de huisstijl om vernieuwing. Een nieuwe, verfrissende uitstraling van deze tijd.
Een ‘nieuwe’ naam
Wij kiezen er voor om vanaf februari verder te gaan onder de naam ‘WSZ’, de afkorting van Woningstichting de Zaligheden. Het gebruik van de afkorting is krachtig, vlot en beter herkenbaar. Een logische stap, want vaak spraken medewerkers en bewoners al over WSZ.
Een nieuw logo
De ‘W’ van WSZ is gebruikt om het beeldmerk te vormen. Het dak van een huis is hierin terug te zien. Deze ‘gevormde W’ speelt een centrale rol in het vergroten van de herkenbaarheid. De zachte ronde vormgeving van de letters draagt bij aan een toegankelijke uitstraling. De combinatie van groen en donkergroen geeft het logo een vriendelijk en modern karakter. De ‘WS’ en ‘Z’ staan door het kleurgebruik los van elkaar, maar zijn samen toch een geheel.
De ‘W’ van…
De invulling van het beeldmerk ‘de W’ wordt breed uitgelegd door WSZ. ‘Het is meer dan alleen wonen. Wij voelen ons mede verantwoordelijk voor het woonplezier van onze bewoners. Daarom werken we actief aan het nog leefbaarder maken van onze wijken. Dat kunnen we niet alleen. We doen dat samen met onze partners in De Kempen. En natuurlijk werken we ook nauw – én graag – samen met onze bewoners’, geeft Chris Theuws directeur-bestuurder WSZ aan. ‘Mensen kunnen op ons rekenen en daar zijn we trots op. We staan altijd voor onze bewoners klaar, zowel persoonlijk als online. De klant staat centraal, we luisteren écht naar hun wensen en bedenken oplossingen die passen. En dat sociale gevoel vinden wij nog belangrijker in deze onzekere tijd, waar prettig wonen geen vanzelfsprekendheid is’.

