Huurbetaling
Je dient de huur maandelijks vooruit te betalen. Dit staat in de huurovereenkomst beschreven. Dit betekent dat wij de huur vóór of op de eerste dag van de maand willen ontvangen. De huur kun je op verschillende manieren betalen.
Automatische incasso
De eenvoudigste manier om de huur te betalen, is met een automatische incasso. Het grootste deel van onze huurders betaalt op deze wijze. Dit betekent dat je WSZ machtigt om elke maand de huur af te schrijven van jouw bankrekening. Dit heeft twee voordelen. Ten eerste hoef je niet op te letten dat je op tijd de huur betaalt. Elke eerste dag van de maand wordt de huur automatisch afgeschreven. Ten tweede worden eventuele wijzigingen van jouw huur op tijd door ons verwerkt. Je moet er uiteraard wel voor zorgen dat je voldoende saldo op jouw rekening hebt staan. Een automatische incasso kan alleen als je daar zelf toestemming voor geeft. Je kunt toestemming geven met een machtigingskaart. Het is niet mogelijk om een machtiging digitaal te regelen, omdat je een handtekening moet plaatsen voor akkoord.
Niet eens met de incasso?
Dan heeft je een maand de tijd om jouw bank opdracht te geven het bedrag terug te boeken.
Stoppen automatische incasso
Uiteraard kun je ook stoppen met de automatische incasso. Voor het stopzetten van de automatische incasso kun je gebruik maken van de kaart intrekken machtiging. Wanneer je gaat verhuizen, stopt de automatische incasso vanzelf op de einddatum van de huurovereenkomst.
Overschrijving door de bank
Je kunt er ook voor kiezen om gebruik te maken van een automatische overschrijving bij de bank. De bank zorgt er dan elke maand voor dat het geld op tijd wordt overgemaakt. Bij elke huurwijziging moet je wel zelf het nieuwe bedrag aan de bank doorgeven.
Pin
Je hebt ook de mogelijkheid om de huur met pinbetaling aan de balie van WSZ te komen betalen. Contant betalen is niet mogelijk.
Moeilijkheden met huurbetaling?
Het kan een keer voorkomen dat je de huur niet op tijd kunt betalen. In dat geval is het belangrijk dat je tijdig contact opneemt met de afdeling Klant & Wonen zodat er een betalingsregeling kan worden getroffen.